21 Nisan 2010 Çarşamba

TARÇINLI CEVİZLİ KEK


Herkese selam...
Nedense bugünler de bloğuma hiçbir şey eklemek gelmiyor içimden. bahar havasından mıdır ne? bilmiyorum üzerimde büyük bir ağırlık tabi o ağırlığın getirdiği sıkkınlık ve bunun beraberinde tembellik.

Bugün oğluşum sayesinde erkenden kalktık. Sabah güzel bir kahvaltı çok güzel güneşli bir hava ve hemen temizliğe koyuldum. Oğluşumla beraber temizlik yaptık evi havalandırdık balkonları yıkadık derken öğle yemeği ve oğluşum şimdi mışıl mışıl uyurken bende
'yeter artık Ebru haydi kalk ve siteye geçen gün yaptığın nefis keki ekle 'dedim.
İşte sizlere tarçınlı tarçının olmassa olmazı cevizi ikisi bir araya gelince muhteşem bir tat hele üstüne de bir çikolata sosu yapmışım ki harika sizde kilo alıyorum demiyorsanız deneyin bu tarifi derim..... (ben kilo alanlardanım da))

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tarçın
yarım su bardağı kırılmış ceviz
1 paket kabartma tozu ve vanilya
alabildiği kadar un

Yapılışı:
önce yumurta ve şekeri mikserle köpük köpük olana kadar çırpın ardından süt, sıvıyağ,tarçını ekleyip karıştırın.biraz un ekleyin unun üstüne kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin.Ben kabartma tozunun üstüne 5-6 damla limon sıkıyorum kabartma tozu baya kabarıyor ve limon aroması harika oluyor.En son cevizleri katıp tahta kaşıkla karıştırıyoruz. iyice karıştırdığımız malzemeleri yağlanmış kek kalıbına döküyoruz.

(Ben baton kek kalıbımı kullanmıştım malzemeler biraz fazla geldi taştı siz yuvarlak kullanırsanız iyi olur..)
180 derece önceden ısınmış fırında 40-45 dakika pişiriyoruz.İlk 20 dakika fırını açmıyoruz çünkü hamurumuz kabarmaz kabardıysa söner. Buda küçük bir püfff noktası..

Ben keki kestikten sonra üzerine çikolata sosu yaptım artık o sizin arzunuza kalmış...

Herkese sağlıklı bol kazançlı ve bahar yorgunluğundan uzak günler diliyorumm...

8 yorum:

  1. Eminecigim ziyaretin ve degerli yorumlarin icin tesekkürler..
    Krep deneyecegine sevindim.Kahvaltiya agir olmasin sakin..
    Ben bunu daha cok tatli niyetine veriyorum da...
    Ama kahvaltida tatli sevenlerdenseniz o zaman tabiki neden olmasin...Sevgilerimi yolladim..

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, harika görünüyor, tarçın kokusuna bayılırım. Afiyetler olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Canım bugün akşam benim de aklımda çikolata soslu bir kek yapmak vardı. Yaprak dökümü izlerken yemek için. Sen benden önce davranıp yapıp yemişsin. Afiyet olsun birtanem. Ellerine sağlık. Öpüyorum seni ve oğluşu.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel duruyor kek. Özellikle çikolata sos ile:) Sanki tarçının kokusu bile geliyor. Eline sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Kek harika görünüyor. Ama ben 1-2 haftalık bir rejimdeyim :) Dün pasta yedim, ama çaktırma :P

    Bu arada müsadenizle sizi etkinliğimize davet etmek istiyorum:

    Etkinliğimize katılır mısınız?
    "İslamın Işığında" Dini Etkinliği 2 - Aşk ve Evlilik
    humeyraninyeri.blogspot.com
    gelibolu17.blogspot.com
    tarafından hazırlanmış olan "İSLAM'IN IŞIĞINDA"
    isimli etkinliğimize vereceğiniz destekler için şimdiden çok teşekkürler.
    Biz düşündük ki, hepimiz sayfalarımızda önceden belirlediğimiz bir konu hakkında yazılar yazıp yayınlarsak, hem hep birlikte yeni ayetler, hadisler, dualar öğreniriz,
    hem de belirlenmiş olan konu hakkında bilgilerimiz tazelenir.
    22 NİSAN-7 MAYIS
    tarihleri arasında etkinliğimize
    humeyraninyeri.blogspot.com
    yani ben ev sahibeliği yapacağım.
    Sayfanızda yazınızı yayınlayıp başına
    -İslam'ın Işığında-
    yazıp bana haber verirseniz yazınızı zevkle sayfamda yayınlarım.
    Ayrıca bu etkinliğe isteyen herkes katılabilir,
    davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız lütfen kusura bakmasınlar.
    Etkinliğimize herkes davetlidir...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş,ellerinize sağlık,sevgilerrr....

    YanıtlaSil
  7. yorum gönderenherkese ayrı ayrı teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  8. enfes bir kek olmus ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar

    YanıtlaSil