26 Ağustos 2010 Perşembe

ŞEFTALİLİ GÜLLAÇ



Genelde nar ile yaparız ama ben bu defa mevsim meyvesi olan şeftali ile yaptım hafif ekşi hafif tatlı çok güzel oldu. Sizde deneyin derim. afiyet olsun...

Malzemeler:
10 yaprak güllaç
2 litre süt
3,5 su bardağı şeker
ceviz-fındık

Üzeri için:
2 büyük şeftali
1 çay bardağı şeker



Yapılışı:
ilk olarak süt ve şekeri karıştırıp şeker eriyene kadar sütü ısıtın. Isıttıktan sonra süt ılık olarak güllaç yapraklarını ikiye ayırarak tepsiye üst üste dizin ve yavaş yavaş sütü ilave edin güllaçlar yumuşadıkça aynı işlemi tekrarlayın bu şekilde 5 güllaç yaprağını tepsiye dizin ve arasına ceviz fındık karışımını koyun ve güllaç yapraklarını ceviz fındık karışıının üstüne dizmeye devam edin.ve sütü ekleyin. ilk olarak bütün sütü eklemeyin güllaçlar sütü çektikçe sütü ekleyebilirsiniz.

Üzeri için güllaçlar soğurken şeftalileri soyup dilimleyin ve yanmaz tavada üzerine şekeri döküp şeftaliler yumuşayana kadar pişirin.Şeftaliler soüğuyunca güllaçların üzerine koyup servis yapın afiyet olsun.


tarifimi Sevgili Gelibolu17 nin ev sahipliğini üstlendiği ;
İftar bereketi Etkinliği - 4- 'e
Gönderiyorum

12 yorum:

  1. Ellerine sağlık canikom
    görüntü süper valla:)

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık pek bi güzel görünüo..

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNE SAĞLIK CANIM,HARİKA OLMUŞ,NE HOŞ GÖRÜNÜYO ŞEFTALİLİ ŞEFTALİLİ,ÇOK TEŞEKKÜRLER...
    GENE BEKLİYORUM.HAYIRLI CUMALAR SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık süper görünüyor güllaca bayılırım

    YanıtlaSil
  5. süper olmuş ebrucum emeğine sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. myvelere daha farklı lezzetler çıkıyor ortaya..
    çok da güzel olmuş,hepinize afiyetler olsun..
    çok sevgiler..
    iyi haftasonları dilerim

    YanıtlaSil
  7. Hem güllaç, hem şeftali iki sevdiğim tat birarada.
    Ellerinize sağlık olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım çok farrklı olmuş nar haricinde alternatif şeftali iyi düşünmüşsün teşekkürler paylaşımın için.......
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. Canım ellerine sağlık zaten havalar o kadar sıcakkı senin yaptığın gibi hafif ve serin tatlılar daha çok lezzetli geliyor görüntüsü kadar tadıda güzeldir eminim ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Ebrucuğum ellerine gönlüne sağlık.Güllacla pek aram yoktu,geçen senelerde bir tutuldum pir tutuldum :)
    Şeftali ile de çok yakışmış..
    (Bu arada ben sen diye başka bir arkadaşımıza azıp durmuşum,yeni farkettim söylemeden edemedim:)
    Cici pazarlar,tatlı iftarlar

    YanıtlaSil
  11. teşekkürler paylaşımın için,farklı olmuş,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Denemek lazım, tatlının her halini severım :)
    Ellerine saglık

    YanıtlaSil