17 Nisan 2010 Cumartesi

SİMİT



Bu tarife harfi harfine uydum ve hiçbir şekilde ekleme çıkarma yapmadım. Gülcan arkadaşımın sitesinde görünce hemen yapmam lazım dedim.(Hatta kopyala yapıştır yaptım.)Çok harika oldu tabi biraz da fazla oldu. Olsun ben de hemen fazlasını dondurucuya kaldırdım canım ister yada aniden bir misafir gelirse onlarada ikram ederim diye. Şu derindondurucular ne kadar hayat kolaylaştırıyor.Herfazla geleni koy istediğin zaman çıkar ye. Geçen sabah kahvaltıya çıkardım yumuşacık, peynirle harika oldu...

Malzemeler:
3 su bardak ilik süt
1 cay bardak ay cicek yagi
1 tane yas maya
1 tatli kasik tuz
1 tatli kasik seker
aldigi kadar un (yaklasik 6 su bardagi kadar)

sosu için:
2 yemek kasik pekmez
2 yemek kasik ay cicek yagi
1 cay bardak su

üzeri için: susam

Yapılışı:
ılık süte maya, şeker, tuz ve yağıda ekleyip karıştırın.Unu yavaş yavaş ekleyip yumuşak bir hamur elde edin.hamur ne kadar yumuşak olursa simit o kadar güzel oluyor.
Hamurunuzdan parcalar koparip tezgahin üzerine yag damlatip parmak kalinliginda yuvarlayin.Her iki uzun hamuru burun ucunu birbirine ekleyin.
Su ,pekmez ve yagi cirpin.
Simidi önce pekmezli suya sonra susama batirin..En az yarim saat tepside hamurunuz kabarsin mayalamsin.
firin 180 getirip üzeri nar gibi oluncaya kadar pisirin.Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder