23 Nisan 2010 Cuma

İÇLİ KÖFTE



Dün akşam yemeğine içli köfte yaptım ilk denememdi ve çok nefis oldu. Eşim 1 haftadır diyette nazar değmesin bu defa baya gayretli ben de ona ödül olarak içli köfteyapayım dedim.ilk sefer olmasına rağmen baya güzel ve lezzetli oldu.Bundan böyle sık olmasa da deneyeceğim...
İşte tarifim

İç malzemesi:
yarım kilo kıyma.
4 orta boy soğan.
Bol ceviz.
maydonoz.
Karabiber.
Kırmızı pul biber.

Dış Malzemesi:
250 gram yağsız çekilmiş et.
2 su bardağı ince bulgur.
1 su bardağı irmik.
1 soğan.
1 tatlı kaşığı biber salçası.
Tuz

Yapılışı:
İlk olarak içi hazırlayalım.
Ben köftenin içini sabahtan hazırlayıp buzdolabına koydum ki akşama kadar soğusun ve kıymanın yağları donsun diye..
Soğanları küçük küçük doğrayıp az sıvıyağ da kavuruyoruz ardından kıymayıda ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.Üstüne kırılmış cevizleri, karabiber ve pul biberi de ilave edip kavurmaya devam ediyoruz. Kıymalar piştikten sonra ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz. Hazırlamış olduğumuz iç soğuduktan sonra maydonozları kıyıyoruz. Maydonozları sonra eklememizin sebebi malzemenin içinde daha diri kaması.
Ve köfteleri yapana kadar iç malzememiz buzdolabında soğumaya devam ediyor...

Köftenin dışı için ise soğanı rendeliyoruz ben dışına katmış olduğum eti evde bulunan kuşbaşı eti rondoda çekerek kullandım. Bu şekilde et kıymaya oranla daha fazla yumuşak bir hal aldı.
Ve bütün malzemeleri hiç su koymadan yoğuruyoruz.Daha sonra bütün malzemeler iyice karıştığından emin olduktan sonra bir fincan bir fincan su ekleyin. Hamur çok katı olmasın birleşmez. Ne yumuşak ne de çok katı bir hamur olsun.Ben sanırım 3 veya 4 fincandan sonra tam hamurun kıvamını buldum. (Eğer çok yumuşak hamur olduysa irmik ve ince bulgur koyarak kıvamını bulabilirsiniz.)

Hamuru elde ettikten sonra elinize küçük bir parça hamur alın elinizde yuvarladıktan sonra istediğiniz şekli vererek ortasını açın ve iç malzemeyi doldurup kapatın.



Ben erken yapıp akşam haşlamak için dolaba koydum.Eşim gelince de kaynamış tuzlu suda haşladım. Kızartmadım kızartmaya göre daha hafif olsun istedim.Adanalılar böyle yapıyorlarmış Adanalı bir arkadaşımda yemiştim. Üstelik onlar bir de limon sıkıyorlar ilk defa yine onda denemiştim sizde denerseniz hoşunuza gidebilir.



Bu malzemelerden ben 16 tane köfte çıkardım.Köftelerim ne çok inceydi ne de çok kalın.Fazla gelen köfteleri daha sonra yemek üzere dondurucuya koydum her zaman yaptığım gibi. Sizde dondurucudan çıkartıp haşlarsanız buzunun çözülmesini beklemden kaynar suya atın.Afiyet olsun....

Bu arada ilk yapmama rağmen bir tane bile köftem dağılmadı.:)))

7 yorum:

  1. Canim ellerine saglik zordur yapmasi ama nefis tir lezletli afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. yapması zor yemesi kısa sürüren bir yemek ama çoookkk lezzetli ellerine sağlık canım gayet muntazam olmuşlar bu arada Kahraman Maraş dada haşlaması makbuldur ve lavaş ekmeğine sarıp yerler yanındada köpük ayran :)

    YanıtlaSil
  3. bayilirim enfes bir lezzet ellerine saglik sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık. Canım istiyor ya bunları gördükçe. Bırakıcam bu blog işlerini :)

    YanıtlaSil
  5. slm...canım ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar..Eşin diyetteyse ..Bulgur pilavının iki kaşığı bir dilim ekmek,Köfte olarak düşünürsek iki Köfte yiyebilir canım ...eşinin emek verdiği diyeti, köfteleri ye bitanem istediğin kadar dersen, yaptığı diyet boşa gitmiş demektir..acımak yok diyet yapan kişiye ..seviyorsak eğer:)))sütlü tatlı etkinliğime tatlı bekliyorum bilesin:)))

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık arkadaşım
    içli köfteyi çok severim
    değişik çeşitlerini yapıyorlar
    kızartması da güzel oluyor ama hafiflik açısından haşlama ile doğru bir tercih yapmışsın :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil