5 Nisan 2010 Pazartesi

PİZZA 57.PDÇSE


Güzel ve lezzetli bir pizza.. bu tarifi 57.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE Yani ev sahibi sevgili Hümeyra'ya gönderiyorum. Tekrar kolay gelsin canım.

Malzemeler:

Hamuru için:
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
3 yemek kaşığı sıvıyağ
yarım paket maya
2 su bardağı ılık su
alabildiği kadar un
tuz

Üzeri için:
domates sosu, ketçap, sosis, mantar, sucuk, sivri biber, mısır, kaşar rendesi, beyaz peynir, kekik, karabiber, tuz,

Yapılışı:
hamurumuzu yoğurup kabarması için dinlendiriyoruz.Diğer yandan pizzanın üzeri için ayırmış olduğumuz malzemelerimizi dilimliyoruz.
Domates sosu, ketçap, karabiber, tuz ve kekiki ayrı bir kapta karıştırıyoruz.

Kabaran hamurumuzdan büyükçe bir parça alıp yağlamış olduğumuz tepsiye üzerini hafif yağlayarak el yordamıyla açıyoruz.Daha sonra hamurun üstüne hazırlamış olduğumuz domates sostan sürüyoruz.Üzerine sırayla önce beyaz peynir, sosis, yeşil biber, sucuk, mantar,mısır ve en sonda kaşar peyniri rendesini koyup 180 derece fırında altı üstü kızarana kadar pişiriyoruz.


NOT: Bu hamurdan 2 tepsi pizza çıkıyor. Malzemelri istediğiniz gibi artırıp azaltabilirsiniz.

6 yorum:

  1. Tarifim var demeyei unutmuşsun canım :) Ama ben izlediğim bloglar arasından yakaladım tarifini ve alıp götürdüm bloğuma.
    Ellerine sağlık.
    Kardeşim Abdullah olsa yaşatmaz bu pizzayı :) Geçen cuma aynı gün içinde 2 kere pizza yapmak zorunda kaldım :)Ertesi günü cumartesi de yataktan kaldırdı beni pizza yapayım diye. Neyse ki sucuk bitti. Rahatladım.

    YanıtlaSil
  2. canim ellerine saglik .nefis görünüyor canim

    YanıtlaSil
  3. İyi haftalar canım. Ellerine sağlık. Pizza harika. Bizim evdekiler bayılır pizzaya. Seni ve oğluşu öpüyorum

    YanıtlaSil
  4. Canim benim, seyahatimla ilgili biraktigin yorumuna cok tesekkür ediyor, ellerine saglik diyorum... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  5. pizza olurda yenmezmi yani
    ellerine saglik süper, sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Yorumun için teşekkürler :) Keki beğenmenize sevindim. Babam da pek seviyor o keki. Susamlı susamlı ya.
    Dün de komşumuzun ilkokula giden kızı sosisli pizza denemiş, üstünü kurutmuş. Sizin bu pizzayı gösterdim bak böyle yap diye :) O da bunu deneyip bize yedirmeye söz verdi.

    YanıtlaSil