2 Ocak 2010 Cumartesi

AVCI BÖREĞİ

Bu böreği ilk olarak amerikaya gittiğimde yemiştim. çok hoşuma gitmişti.Türkiyeye döndükten sonra bende denedim ve sürekli yapıyorum. Çamay Ablaya teşekkür ediyorum bu lezzetle beni buluşturduğu için.
...




Malzemeler:
Bir pk. ucgen yufka
150 gr. kiyma
Bir cay brd. ince bulgur
Iki kuru sogan
Iki dis sarimsak
Bir tatli kasigi biber salcasi
Bir cay brd. doganmis maydanoz
4 yk. siviyag
Bir yk tereyag
tuz, karabiber, kirmizi biber
bir kahve fincani sicak su
Bir cay brd. cekilmis ceviz
Kizartmak icin bir su brd. siviyagi

Dis kismini bulamak icin ;
Iki yumurta
bir su brd galete unu

Yapılışı:
soganlari yemeklik dogruyoruz , biraz kavurup sonra kiymayi ilave ediyoruz hep birlikte kiyma iyice kivama gelinceye kadar kavuruyoruz sonra sirasiyla sarimsaklari dogruyoruz ve ileve ediyoruz salca, bulgur ve baharatlar,tereyagi eklenip bir fincan suyunu koyup demlendiriyoruz .Sonra ocaginaltini kapatip maydonozlari ve cevizi ilave ediyoruz ve ilinmaya birakiyoruz.Diger tarafta yine birbaska tavaya yagimizi alip kizdiriyoruz .yufkaların ,içine 1 kaşık ic koyup kenarlarindan kapatip tipki sigara boregi sarar gibi sariyoruz .Once yumurtaya sonra galete ununa bulayip kizartiyoruz .Afiyet olsun..

1 yorum: