19 Haziran 2010 Cumartesi

SOSİSLİ - ZEYTİNLİ SİMİTLER


Aslında sosisi pek sevmem baktım dondurucuya 3 tane sosis atmışım zamanın da hem onları değerlendireyim hem de değişik bir şey olsun dedim ve işte bu tarif ortaya çıktı.Yumuşacık simitler oldu.Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler:
4 su bardağı un
1 paket yaş maya
2 bardak ılık süt
1 bardak ılık su
yarım su bardağı sıvıyağ
3 tane büyük sosis
1 bardak çekirdeksiz zeytin

Yapılışı:
Karıştırma kabına unu alıp ortasını açı mayayı koyun ve diğer bir kapta karıştırdığığnız sıvı malzemeleri yavaş yavaş una katarak yumuşak bir hamur elde edin hamurunuz ne çok cıvık ne de ççok sert olmasın ne kadar yumuşak olursa kabarması o kadar güzel olur. Hamuru yoğurduktan sonra küçük küçük doğradığınız sosisleri ve zeytinleri de hamura katıp yoğurun ve yarım saat kadar mayalandırın.
Mayalanan hamurdan parçalar simit şekli vererek tepsiye dizin. Üzerlerine yumurta sarısı ve susam serperek fırına verin. Vaktiniz varsa biraz da tepside mayalandırın. 180 derece kızarana kadar pişirin çayla beraber afiyetle yiyin...

3 yorum:

  1. Harika görünüyor,ellerine sağlık gülüm..
    :*
    Zeytin ve sosisi çok yakıştırıyorum..
    Çayımı kapıp geliyorum..

    YanıtlaSil
  2. Afiyetler olsun nefis görünüyor degisik bir tarif ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  3. Sosisi ben de artık sevmiyorum neredeeski sosislerin lezzeti:))
    süper nefis görünüyor ellerinize sağlık.
    Arkadaş olduğumuza çok sevindim güzel günlerde görüşmek üzere :)sıcacık sevgiler..

    YanıtlaSil