14 Haziran 2010 Pazartesi

KUYMAK - MIHLAMA - MAMELİKA



Mamelikayı eşim çok seviyor. Neden mamelika diyorsun derseniz ilk olarak bir Sampi de yemiştim bu lezzeti sanırım kaşar peyniri ile yapıldığı için bu adı almış.
Ama yapımı meşhur Trabzon kuymağı gibi. Zaten yemiş olduğum pidecide bir karadeniz pidecisi.
Tadı harika muhakkak sizde yemişsinizdir bu tarifi. Ben tıpkı bizim çökelik sündürmemize benzetiyorum bu yıl Turhal'a gidince çökelik getireceğim onunta tarifini yayınlarım inş. Pazar kahvaltısı için alternatif bir tarif...



Malzemeler:
2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı mısır unu
2 çay bardağı sıcak su
2 su bardağı kaşar peyniri rendesi(Kaşar ne kadar çok olursa tadı bence o kadar güzel oluyor)

Yapılışı:
tereyağında mısır ununu kavurun. hafifçe pembeleşsince azar azar ve karıştırarak kaynamış suyu ekleyin.Pişmesine yakın kaşar peyniri rendesini ilave ederek karıştırın. peynir tuzlu değilse tuz ekleyin.Eğer sizde bizim gibi tavanın dibinin tutmasını istiyorsanız harlı ateşte biraz bekletin alt kısmı çıtır çıtır olacaktır.
sıcak servis edip yiyebilirsiniz. Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Canım ben mıhlamayı çok duydum ama hiç yemedim. Yapmayı da denemedim. Ama senin tarif kaşar peyniri ile. Denemek gerek artık değil ama? Ellerine sağlık bir tanem. Seni ve oğluşu öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bir gürcü olarak,kuymağa bayılırım,sabah akşam yesem bıkmam o derece:)
    Ellerine sağlık gülüm.
    Harika!

    YanıtlaSil
  3. harika bir tat. hele hele aç olunca kahvaltıda mükemmel...kahvaltı zamanı değil ama açımmm:))
    ellerine sağlık. denemye değer bir lezzet..
    içten sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar. Biz buna kuymak deriz. Annem trabzonlu. Ben de ondan alıştım ve arada kahvaltılarda arada ikindi atıştırmalarında yapar yeriz. Yalnız bizim tarifimiz biraz daha değişik. ama görüntü aynı. Eminim sizin tarifiniz de çok lezzetlidir. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil