12 Haziran 2010 Cumartesi

ETLİ PATLICAN YEMEĞİ


Herkese güzel bir hafta sonu diliyorum.Daha önce patlıcanı ne kadar çok sevdiğimi söylemiştim. Malum artık yaz geldi bol patlıcan çeşitleriyle bloguma renk katacağım inş.Yemek piştikten sonra tencerenin resmini çektim ilk olarak yemeği servis ettikten sonra da ayrıca çekerim dedim ama olmadı çünkü yemek kalmadı ne yapalım bu defa bu resimle idare edeceksiniz. İşte tarif

Malzemeler:
Yarım kilo kuzu kuşdaşı (hafif yağlı olursa dahalezzetli olur)
1 kilo patlıcan
1 adet soğan
2-3 diş sarımsak
3 adet yeşil biber
6-7 adet domates
tuz, pul biber, sıvıyağ

Yapılışı:
İlk olarak etleri tencereye koyup et suyunu çekene kadar pişirin. Daha sonra sıvıyağ kouyp hafif kavurun. Sırasıyla yarımm ay şkelinde doğradığınız soğanı ve sarımsakları ekleyip bir güzel kavurun kokusu çıkınca biberleri de ekelyip karıştırın.üztüne alacalı soyup küp doğradığınız patlıcanlarıdah etli harcın üztüne koyup kavurun patlıcanlar renk değiştirmeye başladığında üzerine kabukları soyulmuş küp doğranmış domatesleri ekleyin Tuzunu da katıp hiç su koymadan kısık ateşte pişirin.üzerine pişerken kabukları soyulup yuvarlak kesilmiş domatesleri koyun. Cacıkla ve pilavla servis ediyoruz.Afiyet olsun.

Dip not: Ben yazın patlıcanı yeşil küçük sivri biberleri olduğu gibi koyup öyle pişiriyorum.Acı olursa daha lezzetli oluyor.

4 yorum:

  1. Ebrucum iyi hafta sonları canım. Ellerine sağlık bir tanem. Yemek harika görünüyor. Ben de çok severim patlıcanı. Seni ve oğluşu öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. merhaba canım ellerine sağlık çok nefis ben patlıcanın her türlü lezzeti benim için makbul çok severim...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık , bizim evde patlıcan pek sevilmez ama bende bayılırım senin gibi artık sık sık sana seninde patlıcan sevdiğini öğrendiğim iyi oldu :)

    YanıtlaSil
  4. yaz geldi sofralara senlik geldi
    yani bende bayilirim her cesidine
    ellerine saglik canim sevgiler

    YanıtlaSil