14 Haziran 2010 Pazartesi

FRİGO BUZ ÇİLEKLİ


Bugün evdeki çileklerle ne yapayım acaba derken bloglarda sarı mutfak ta bu tarifi gördüm kakaoluydu bende çilekli yaparım dedim ve harika bir tat oldu. Yaz aylarının vazgeçilmez bir tatlısı olacağı şimdiden belli. Kesinlikle değişik meyvelerle denemeye değer. Müthiş bir dondurma tıpkı Algidanın meyve şöleni dondurmasının tadını andırıyor.

Malzemeler:
2 su bardağı süt
2.5 su bardağı çilek püresi
1 yumurta
1 tepeleme yemek kaşığı mısır nişastası
1 tepeleme yemek kaşığı un
1 tepeleme yemek kaşığı pirinç unu
1 tepeleme yemek kaşığı kakao
1,5 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı margarin
üzeri için hindistancevizi

Yapılışı:
İlk olarak çilekleri blendırda çekip püre haline getirin. Daha sonra süt,yumurta (Ben yumurtayı unutmuşum)mısır nişastası,un, pirinç unu ve şekeri bir tencerede karıştırıp pişirin. Pişip muhallebi kıvamını alıncada margarini ekleyin ve karıştırdıktan sonra ıslamış olduğunuz borcama dökün ben derin dondurucuya dayanıklı plastik bir kaba koydum. donduktan sonra çıkarıp dilimleyip afiyetle yiyin.
Orjinal tarif için lütfen tıklarmısınız...

5 yorum:

  1. Hayirli aksamlar .Afiyet olsun sevgiler canim.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık gülüm..

    Libya sıcaklarına nasıl da iyi gelir mm :))

    YanıtlaSil
  3. canım beyenmene sevindim çilekli de harika görünüyor bende denemeliyim bu halini
    ellerine sağlık
    koskocaman sevgilerrrrr

    YanıtlaSil
  4. mmm busıcaklarda hemen hemen hergün,içine nekoyduğumu bildiğim dondurmalar yapıyorum. bunuda ilk fırsatta denicem canm. ellerine sağlık, içten sevgilerimi bıraktım...

    YanıtlaSil
  5. Ebrucum çilekli de nefis olmuş. Ellerine sağlık bir tanem.

    YanıtlaSil