13 Mart 2010 Cumartesi

FASÜLYE KAVURMASI


Bu fasulyelerde benim yazdan hazırlayıp kış için dondurucuya koyduğum ve daraldıkça hemen çıkarıp pişirdiğim fasulyeler.
bizim memlekette
TURHAL'da fasulye kavurması çok sevilir.Yemeğinden çok kavurması yapılır.Bende acılı ve ekşili yemeği severim sizede tavsiye ederim DENEYİN....


(domates ve biber ile kavrulur ben domates ve biber kullanmadım çünkü fasülyelerin içine yazdan koymuştum. Malum bu aylarda pek tadları olmuyo o nedenle çok fazla buaylarda domates ve biber kullanmıyorum.)

Malzemeler:
1 kilo fasulye
2 domates
2 yeşil biber
kıyma
1 soğan
1 tatlı kaşığı salça
maydonoz
dereotu
tuz ,karabiber, kırmızı biber
2 yumurta

Yapılışı:
soğan, kıyma, yeşil biber ve domatesleri kavurduktan sonra üzerine salça ve baharatları da ekleyip karıştırıyoruz.en son dondurucudan çıkarmış olduğumuz fasulyeleride katıp tencerenin ağzını kapatıp çok kısık ateşte kendi suyunu çekene kadar pişiriyoruz.piştiğinden emin olduktan sonra üzerine çırpmış olduğumuz yumurtaları döküp karıştırıyoruz.En son da kıyılmış maydanoz ve derotunu da karıştırarak soğan salatasıyla servis ediyoruz.

1 yorum:

  1. Ebrucum ellerine sağlık. Bu dondurucular olmasa işimiz zor valla. Hele ki bizim gibi çalışanlar için büyük kolaylık. Fasulyenin kavurmasını bende yaparım ve severek yeriz. Öpüyorum canım seni.

    YanıtlaSil