27 Mart 2010 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI ISPANAK KÖKÜ




Malzemeler:
1 kg.ıspanak kökü
1 soğan
3 diş sarımsak
2 sivri biber
2 domates
3 yemek kaşığı pirinç
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
nar ekşisi, tuz,
2 küp şeker
yarım limon suyu

Yapılışı:
tencereye sırasıyla yemeklik doğradığınız soğan, sarımsak ,biberleri ardından ıspanak köklerini ,doğranmış domatesleri ve en üste de pirinçleri serpiştirin.Ayrı bir kapta 2 su bardağı suya zeytinyağını, salçaları,tuz, şeker ,nar ekşisinikoyup karıştırın ve tencerede ki malzemelerin üzerine dökün. Ve tencereyi ocağa koyup kaynatın kaynadıktan sonra altını kısın hafif ateşte suyunu çekene kadar pişirin.

Ekiliğini ve salça oranını azaltabilirsiniz.Ben salçalı ve ekşi yemeklari çok severim.o nedenle salça biraz size fazla gelebilir...

Not: bütün malzemeler çiğ konacak.Ben zeytinyağlı yemekleri böyle yapıyorum.

2 yorum:

  1. Hımm çok sağlıklı bir yemek ellerine sağlık ebrucuğum...

    YanıtlaSil
  2. Canim hayirli aksamlar ellerine saglik afiyetler olsun nefis görünüyor yaninada sarimsakli yogur .Ebrucum bende seni daha iyi takip ede bilmek icin bulogunu takip listeme aliyorum sevgiler öptüm canim.

    YanıtlaSil