5 Ocak 2011 Çarşamba

MAYDONOZ MÜCRÜMÜ



Bu tarifi bilen varmı bilmiyorum ama dedemin çok sevdiği bir lezzetti. Aslında adı mücürüm değilde mücver olabilir. Sabah kahvaltıları için değişik bir lezzet. Kahvaltı için alternatif arayanların denemelerini tavsiye ederim.

Malzemeler:

1 bağ maydonoz
3 yumurta
2 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
tuz,karabiber
yonca ayçiçek yağı

Yapılışı:


Maydonozu yıkayıp temizledikten sonra saplarıyla beraber ince ince kıyıyoruz. Ardından üzerine yumurtaları krın .Un, Kabartmatozu, Tuz ve karabiberide katıp karıştırın. İsterseniz içine birazcık kaşar peyniri de rendeleyebilirsiniz.Ardından tavaya biryemek kaşığı kadar sıvıyağ koyup üzreine maydonozlu harcın yarısını dökün. Tavanız büyük ise hepsini dökün ben küçük tavada yaptım iki kişilik. İki yüzünü de kızartın. Yanın da sıcacık bir çay ile afiyet olsun....

9 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım ...nefis görünüyor eminim tadıda harikadır

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlıkçok değişik bir tarif.bir sabah kendime yapsammı acaba.eşim yemez böyle değişik tatları.öpüyorum ben arkadaşımı

    YanıtlaSil
  3. Es-Selamu aleyküm.
    Canım evet mücvere benziyor! İsmi farklı sadece.
    Maydanozun kokusunu,tadını çok severim.Ellerine sağlık.Şifa olsun sizlere :)

    YanıtlaSil
  4. Maydanoz mucveri gibi ama bence en cok deden seviyorsa o ne diyorsa adi da odur. Maydanoz harikadir ellerine saglik denemek lazim sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. merhabalar:)
    ben mücverden çok kayganaya benzettim:)
    maydonoz yerine pazı koydunuz mu birde biraz daha cıvık olursa hamuru işte kaygana:)
    ama mücrüm de nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  6. ebrucum bencede mücver olmalı:) harika gözüküyor eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. allataki resimde aynı pasta gibi duruyor.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  8. Bizim aile yemeğimizdi...Babaannem çok yapardı -nur içinde yatsın- hala yaparım bende..çok lezzetli ve maydonoz yemek için ideal bir tarif...

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil