2 Ocak 2011 Pazar

ZEYTİNYAĞLI KURU PATLICAN DOLMASI


Herkese mutlu ve sağlıklı bir yıl geçirmesi dileğiyle yeni yılda ilk tarifimi sizlerle paylaşıyorum.
Patlıcanı ne kadar çok sevdiğimi daha önce defalarca söylemiştim. Kurupatlıcan dolmasını ise evlenmeden önce hiç denememiştim daha doğrusu geçen yıla kadar hiç denememiştim taki cnn türk’te Mehmet Yaşin'le lezzet durakları isimli yemek programını izleyene kadar. Program da o kadar güzel bir kuru patlıcan dolması yaptılar ki yapmamak delilik olurdu. Bol salçalı domatesli harika soslu zeytinyağlı bir dolma oldu. Ve gelen konuklarım da çok beğendiler eğer patlıcan seviyorsanız bu lezzeti kesinlikle denemenizi tavsiye ederim…

Malzemeler:
16-17 adet dolmalık kuru patlıcan
2 su bardağı pirinç
2 domates
2 orta boy soğan
2 yemek kaşığı salça
1 yemek kaşığı biber salçası
4 diş sarımsak
Yeşil soğan, maydonoz
Tuz , karabiber, pul biber
zeytinyağ

sosu için:
1 yemek kaşığı salça
1 yemek kaşığı yonca domates rendesi
2 diş sarımsak
Kuru nane
zeytinyağ
Yarım limon suyu, nar ekşisi
Kuru nane

Yapılışı:
kaynayan suda patlıcan kurularını yaklaşık 6-7 dk. haşlayın ve iç malzemesini hazırlayana kadar soğumaları için süzün.
Domatesi, Soğanları , maydonozu ve sarımsağı küçük küçük doğrayın ve Yıkadığınız pirinçlerin içine katın. Daha sonra salça, sıvıyağ ve baharatları da katarak karıştırın. Ve haşlamış olduğunuz kuru patlıcanları doldurun. Tencereye dizdiğiniz patlıcan. Önce yüksek ateşte, kaynadıktan sonra ise kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.(eğer suyunu çektiği halde pişmediyse sıcak su ekleyebilirsiniz.)

Sosu için kızdırdığınız sıvıyağda sarımsakları soteleyin üstüne salçayı , domates rendesini ,limon suyunu ,nar ekşisi ve en sonda kuru naneyi ekleyip soteleyin. Soğuyan dolmaların üstüne gezdirin. Afiyet olsun.
Kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum…

6 yorum:

  1. EBRUM,EBRU RENKLİM ELLERİNE SAĞLIK.GEÇEN HAFTA YAPMIŞTIM BENDE İNAN BEN BİTİRDİM KİMSEYE VERMEDİM.ONLARA LAHANA SARMASI KALDI.ÇOK SEVERİM BEN BU LEZZETİ.ELLERİNE SAĞLIK.BAK BUNLARI DA HEMENCECİK YİYEBİLİRİM:))ÖPÜYORUM ARKADAŞIMI.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  2. cnım arladaşım ye hepsini hemde afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  3. Ebrucuğum,
    dolmalar nefis görünüyor,gecenin bu saatinde nasılda canım istedi :)
    sende hakkını vermişsin hani...lezzetlerini görüntüleri ele veriyor,eline sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. çok lezzetli bir dolma.ellerine sağlık arkadaşım.nefis görünüyor.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. doğrusu bende hiç denemedim kuru patlıcan dolmasını..
    bazen tv deki programlardan izlediğimiz birşeyler daha güzel yer ediyor aklımıza teşvik ediyor harika sonuçlar verdiriyor..
    afiyetli, lezzetli ve bereketli bir yıl dilerim:)

    YanıtlaSil
  6. off bayılırım.Ellerine sğalık canım

    YanıtlaSil