22 Ağustos 2013 Perşembe

MÜRDÜM ERİKLİ TURTA

IMG_3450

Tam zamanı mürdüm eriğinin bende çok severim hafif sert hafif ekşi pek güzel olur. Oktay ustadan aldığım tarifle bende mürdüm erikli yaptım. Gayet başarılı oldu.


MALZEMELER:

3 su bardağı un
125 gr. margarin veya tereyağ
1 su bardağı toz fındık
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu ve vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın
1 yemek kaşığı yoğurt
yarım kilo mürdüm eriği

YAPILIŞI:

1- Kuru malzemeleri un,kabartma tozu,vanilya,tarçın,şeker ve toz fındığı yoğurma kabına alıp hepsini karıştırıyoruz.

2- Ardından karışımın ortasına yumuşak olan tereyağı ,yumurta ve yoğurdu ekleyip hamuru yoğuruyoruz.

3- Ele hafif yapışan bir hamur elde ediyoruz. Hamuru tepsiye alıp elimizi hafif ıslayarak tepsiye yayıyoruz.

4- Çekirdeklerini çıkarmış olduğumuz mürdüm eriklerini hamurumuzun üzerine diziyoruz.

5- En son hamurun üzerine toz şeker ve tarçın serpip önceden 170 derece de ısıtılmış fırında hafif kızarana kadar pişiriyoruz.

(Ben hamurdan biraz ayırıp muffin kalıbında oğluşum için iki tane yaptım. Sizde kalıplara koyup kişiye özel de yapabilirsiniz.)

                                                                                          AFİYET OLSUN...

8 yorum:

  1. merhaba ebru hanım tariflerinizi zevkle takip ediyorum.
    bu tarifte çok güzel üstelik resimde çok iştah açıcı gözüküyor.

    ellerinize sağlık... AYŞENUR.

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor ablacım ellerine sağlık..
    hayırlı cuamalar.
    mutlu günler :)

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. canım hayırlı günler canım.
    ELİNE VE O GÜZEL YÜREĞİNE SAĞLIK:)))

    YanıtlaSil
  5. şimdi yorum yazabiliyorum sıklıkla gelirim :)

    YanıtlaSil
  6. Erikleri nasıl değerlendirsem diye düşünür iken turta güzel fikir verdi.
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,
    Tam rejime niyet etmişken bu güzelliklere bakmak olmuyor:=) Ellerinize sağlık, erikli tartları ben de çok severim. Ama bu aralar biraz uzak duruyorum. Blogunu takibe aldım bana da beklerim. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  8. Oyy nasıl güzel bir görüntü bu:)
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil