17 Ağustos 2013 Cumartesi

KESİLEN SÜTLE NE YAPILIR?

IMG_3419

Herkese selamlar!!!

Hani deriz ya ''Anne olunca anladım. '' diye. Ben de büyük oğlum doğunca anladım bazı şeyleri. O yesin, O içsin, O rahat etsin sağlıklı olsun diye gelişimi güzel olsun diye mutfağa aldığım bir çok şeyi katkı maddesi olduğu için almaz oldum.

Süt ve yoğurtta bunlardan biri. Yaklaşık 4 yıldır yoğurdumu evde kendim mayalıyorum. Sütü fazla alıyorum ben 6-7 kilo kadar. Ne yapıyorsun o kadar sütü demeyin bize ancak 1 hafta yetiyor. beş kilosundan yoğurt yapıyorum geri kalan kısmını ise içerek tüketiyoruz.

Yoğurdu ailecek çok seviyoruz. Sabah kahvaltısına bile koyuyorum desem yeri var..

Dün de eşim yine gelirken sütümüzü almış geldi. Yıkadığım hatta tencerenin içine yarım bardak su koyduğum halde süt kesildi. Meğer bir çok kişinin sütü kesilmiş (bu gün yine süt alıcaz sütcüden yani) Şimdiye kadar hiç başıma gelmemişti.
Ben de biraz daha kestirip peynir yaptım. Nasıl mı işte size evde peynir yapımı.

IMG_3413


7 litre süt
2 tatlı kaşığı limon tuzu


1- Kaynayıp kendiliğinden kesilen sütün içine limon tuzunu katıp kaynayan kesik sütü karıştırıyoruz. Birkaç dakika daha kaynatıyoruz.

2- Ardından ocağı kapatıp kesik sütü ılımaya bırakıyoruz. Zaten zamanla kesik kısmı tencerenin yüzüne çıkacak.

3- Temiz, mutfakta kullandığımız bez torbaya veya tülbentin içine sütü süzdürüyoruz.

4- Bez torbanın ağzını sıkıca kapatıp üzerine su dolu bir tencere koyuyoruz ve sabaha kadar tüm suyunu sızdırması için tezgaha bırakıyoruz.

5- Sabah bez torbadan çıkarıp biraz tuzlayıp saklama kaplarına koyup kahvaltılarda afiyetle yiyoruz.

6- Bizim sütümüz fazla yağlı olduğu için biraz ağır olabilir diye lor peyniri ile karıştırıp pazar sabahı börek yapacağım.

2 yorum:

  1. Blog dünyasını çok seviyorum yeni yeni şeyler öğreniyorum evde peynir yapmak bana çok zor gelirdi okurken hemen yapabilirim gibi geliyor paylaşımın için teşekkürler eline sağlık..
    Takibe aldım benim bloğumada beklerim...

    YanıtlaSil
  2. Benim sutum de kesildi tarifini imdada yetişti. Hemen deneyeceğim. Teşekkürler

    YanıtlaSil