22 Nisan 2011 Cuma

ZEYTİNYAĞLI PORTAKALLI ENGİNAR

DSC04419

Enginar ve taze baklanın tam zamanı. Şimdiye kadar hiç enginar yapmamıştım. Geçen hafta markette gördüğüm ve bu defa alıp yapmalıyım dediğim enginarın fiyatını görünce çok şaşırdım. Neyse birkaç gün sonra alırım diyip marketten çıktım.:((

dünde pazarda tanesi 2.5dan satlıyordu hadi alalım da yapalım dedim.

İlk defa yapacağım için nette tarif araştırmaya başladım. okuduğum tariflerin karmasını kendime göre ufak tefek değişiklikler yaptım. Ben baya beğendim. Enginar zamanıgeçmeden sizde deneyin derim.

Malzemeler:
3 adet soyulmuş enginar
2 adet portakal suyu
1 adet limon suyu
1 tatlı kaşığı un
1 adet kuru soğan
4 yemek kaşığı garnitür
Zeytinyağı, tuz
Dereotu

Yapılışı:
Düz tabanlı bir tencereye enginarları koyun. portakalı ve limonu sıkıp enginarların üzerine dökün ve enginarların üzerini geçecek kadar su koyun enginarlar yumuşayıncaya kadar pişirin.

Enginarlar piştikten sonra sudan çıkarın.

Tencereye zeytinyağını koyup küp küp doğranmış soğanları kavurun ve üzerine garnitürü de
döküp hafif kavurun üzerine azıcık da tuz atın ve ocaktan alın.

Tencerenin içine enginarları koyup enginarların içine kavrulmuş garnitürleri de koyup ocağın altını yakın.

cats!

Enginarları kaynattığımız suyun içine 1 tatlı kaşığı unu ve tuz koyup eritin ve ocaktaki enginarların üzerine gezdirin bir taşım kaynattıktan ocağı kapatın ve soğuduktan sonra üzerine dereotu serpip servis yapın. Afiyet olsun…

İşte bu da benim portakallı zeytinyağlı enginar tarifim…)

10 yorum:

  1. Geçen Master Chef'te de gördüm portakallı enginar yapıldığını, değişik bir şey, nasıl oldu tadı merak ettim doğrusu. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ablacım ellerine kollarına sağlık:) bir türlü böyle büyük engünar bulamadım, aldıklarım minicik çıkıyor hep :(
    aklımda neler neler var yapamıyorum :(
    zeytinyağlısını çoks everim ellerine sağlık ablacım:)

    YanıtlaSil
  3. *sevgili denizcim çok teşekkür ederim yorumun için tatlı mumarım istediğin gibi büyük enginarlar bulabilirsin.

    *değerli Aylincim tadı hafif mayhoş ve gayet güzel oldu yani ben kendime tam not verdim :))

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık. Portakallı oldu mu zaten herşeyin lezzeti bir başka oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Çook nefis gözüküyor canım,ellerine sağlık..
    Mutlu haftasonları diliyorum..

    YanıtlaSil
  6. Ebrucuğum,
    ben de hiç enginar pişirmedim,denk gelirse alıp pişirmeyi düşünüyorum,eline sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık canım çok lezzetli gözüküyor:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. ebrucum nerelerdesin.. inşallah her şey yolundadır..
    sevgilerimle canım..
    yemek bir ask
    seval

    YanıtlaSil
  9. canım çok sevindim ebrucum
    inşallah hayırlısıyla bebeğini kucağına alırsın:)
    mutluluklar canım
    sevgilerimle
    yemekbirask
    seval

    YanıtlaSil
  10. Nefis görünüyor ellerine sağlık,sevgiler(anneanneninemekleri)

    YanıtlaSil