13 Nisan 2011 Çarşamba

KUSKUS SALATASI ve KURU DOMATES SOSLU KARIŞIK KIZARTMA

DSC04221

Kuskusu çok sık almama rağmen yaptığım salata gayet başarılı oldu. Misafir sofraları için alternatif bir salata.

Malzemeler:
1 su bardağı kuskus
3 dal taze soğan
1 adet havuç
4 yaprak marul
Konserve mısır

Sosu için;
1 diş sarımsak
Yarım limon suyu
Tuz,sirke ve zeytinyağı

Yapılışı:
Kuskuslarımızı kaynar suda haşlarken diğer taraftan da salata malzemelerini hazırlıyoruz. Havuçları rendeliyoruz, marul ve soğanları da ince ince kıyıp hazırlıyoruz. Kuskuslarımız haşlanınca biraz soğuk suyun altına tutup süzüyoruz ve salata tabağına alıyoruz üzerine rendelemiş ve kesilmiş malzemeleri ekleyip salata sosumuzu da hazırlayıp salatamızın üzerine döküp servis yapıyoruz. Afiyet olsun.

DSC04217

Kuru Domates Soslu Karışık Kızartma

Kuru domateslerle hazırlanmış enfes bir kızartma.

Malzemeler:
1 adet patates
3 adet sivri biber
5-6 adet tavuk kanat
Bir kase kuru domates
1 yemek kaşığı salça

Kızartmak için;
Sıvıyağ

Yapılışı:
Patates ve sivri biberleri kızartıyoruz. Kanatları önce haşlayıp ardından suyunu süzüp galeta ununa bulayarak veya pane harcına da bulayabilirsiniz ve kızartıyorsunuz. Bütün kızarttığımız malzemeleri geniş bir kaseye alıyoruz ve kuru domatesli sosumuzu hazırlıyoruz.

Kuru domatesleri önce 1-2 dk haşlayıp suyunu süzdükten sonra küçük küçük doğruyoruz. Ve sıvıyağda hafif kavuruyoruz üzerine salçayı ve 1 bardak kadar da sıcak suyu ilave edip karıştırıyoruz. Ağzını kapatıp hafif suyunu çekene kadar ocakta bırakıyoruz. Ve sosumuz koyu bir kıvam alınca kızartmamızın üzerine döküp servis yapıyoruz. Afiyet olsun…

Bu yaz daha fazla domates kurutacağım size de kesinlikle öneririm…
Bu iki tarifimi de Sevgili öznurun 45 Dk.tarifler etkinliğine gönderiyorum.

6 yorum:

  1. kıazetmaya bayıldım ikiside nefis olmuş ebrucum eline sağlık
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Her ikiside nefis olmuş eline sağlık canım ben kusus salatasını zaten yapıyorum ama diğer yemeği hiç yapmadım denemek isterim hele böyle bir görüntüden sonra uffff:)
    sağlıkla kal canım

    YanıtlaSil
  3. ikiside harika görünüyor canım.bir öğün olmuş beraber.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. İki tarifte birbirinde güzel olmuş ellerine sağlık Ebru teşekkür ederim sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Offff ama offf..
    Kızartma için deliriyorum.Yanındada bu kuskus salatasıyla süper olmuş.
    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. bende sosa bayıldım ellerine sağlık

    YanıtlaSil