3 Nisan 2011 Pazar

EV USULÜ KOLAY BEYTİ

DSC04179

O kadar çok tarif birikmiş ki fotoğraf makinesinin kartını pc'ye takınca benim bile unuttuğum ne kadar çok tarif varmış diye kendi kendime söylendim. İnş. Hepsini tek tek ekleyip stokları bitireceğim. Tabi artık yavaş yavaş herkes bloglarına dönmeye başladı. Umarım bundan sonra bloglarımız kapanmaz da hepimiz iştahla tariflerimizi yayınlamaya devam ederiz.

Şimdi yapımı oldukça kolay yemesi ise bir o kadar lezzetli bir beyti tarifi vereceğim. bu tarifi sevgili Öznurun 45 dk. da hazırlanan tarifler etkinliğine gönderiyorum.. Kolay gelsin arkadaşım...

Malzemeler: (2 Kişilik)
2 adet yufka
1 adet yumurta

içi icin:
yarım kilo kiyma
1 tane soğan
1 yemek kasığı salça
3 kaşık sıvıyağ karabiber, tuz

salçalı sos için:
2 yemek kaşığı sivi yag
1-2 yemek kasigi salca tuz

servis için:
yoğurt domates ve biber

Yapılışı:

Tavaya yağı ve soğanı yemeklik doğrayıp kavurun ve üzerine kıymayı da ilave edip kavurmaya devam ediyoruz. Kavrulan kıyma ve soğanın üzerine salça karabiber ve tuzu ekleyip kavurma işlemine devam ediyoruz. Tavayı ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.

2 Yufkayı üst üste koyup tezgaha seriyoruz ve çırpmış olduğumuz yumurtayı yufkaların üzerine sürüyoruz. soğuyan kıymalı harcı yufkanın üzerine eşit olarak yayıp yufkayı rulo olarak sarıyoruz.
Ve 2 parmak kalınlığında rulomuzu kesip tepsiye diziyoruz. Önceden ısıtılmış fırında yufkalarımız kızarana da kadar pişiriyoruz. Tepsimizin boş kalan kısımlarında da domates ve biberlerimizi közleyebiliriz. Ki ben öyle yaptım yada yağsız tavada da közleyebilirsiniz.

Yufkalarımız kızarırken salçalı sosumuzu hazırlıyoruz. tavaya sıvı yağı koyup salça,su ve tuz ekliyoruz. Ve salçalı sosumuz da hazır.

Kızaran yufkalarımızı tabağa alıp kenarına yoğurt ve közlenmiş sebzelerimizi koyup üzerine de salçalı sosumuzu da döküp servis yapıyoruz. Afiyet olsun…

6 yorum:

  1. ebrummm nefis bir yemek bu :) bayılırım:)
    sevgilerimle canım..

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten şahane olmuş canım ellerine sağlık hemen alıyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. nefis bir yemek olmuş canım.beni ye diye bağırıyor sankı.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. ablacım ellerine sağlık olsun evde beyti yapmayı bende çok seviyorum:)
    mis gibi oluyor:))
    çok da lezzetli oluyor:)

    YanıtlaSil
  5. en sevdigim yemeklerden biridir.ellerine saglık.

    YanıtlaSil