20 Mayıs 2010 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI KARIŞIK DOLMA



Dün marketteen yeşil biber aldım zeytinyağlı dolma yaparım diye. İç malzeme birza fazla gelince hemen b planına geçtim. yaprak, domates ve patlıcan doldurdum. Bu tarz dolmayı babannem yapardı. Evdeki yarım kalan bütün sebzeleri bir araya getirir karışık dolma yapardı. Bende aynını yaptım. Sanırım gayette güzel oldu.Neyse lafı fazla uzatmadan geçelim tarifimize...
bu tarifi 60.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE yani GELİBOLU17 arkadaşıma gönderiyorum. Kendisine kolay gelsin diyorum...

İç Malzemesi:
1.5 su bardağı pirinç
1 büyük kuru soğan
1 tatlı kaşığı salça
kuru nane, tuz,nar ekşisi,sumak
zeytinyağı

Doldurmak için;
dolmalık biber
patlıcan
tokat yaprağı(Nede olsa Tokatlıyız)

Yapılışı:
Soğanları küp küp doğrayıp zeytinyağda çok az kavuruyoruz.üzerine yıkamış olduğumuz pirinci ekleyip karıştırıyoruz. Daha sonra sırasıyla salça, kuru nane, tuz,nar ekşisi,sumak ekleyip çok azda su katıp karıştırıp azıcık demlendiriyoruz. Demlenen iç malzememizle ilk olarak biberlerimizi dolduruyoruz.DAha sonra can sıkıntısına göre yaprak, patlıcan ev de dolmaya müsait her türlü sebze.((bu arada patlıcanları alacalı soyduktan sonra uzunlamasına bir çizik attın ve kızgın yağda kızartın böyle daha lezzetli oluyor.(Biraz yağlı olur dediğinizi duyar gibiyim ama ne yapalım lezzetli olan herşey biraz yağlı olunca harika oluyoooo:))
Neyse dönelim doldurma işlemine patlıcanlarıda doldurduktan sonra tekrar yaprak sarıyoruz. Çok az kalan iç malzememize de bir adet içi boşaltılmış domatesimizi doldurup doldurma işlemine son veriyoruz.



Tenceremize koymuş olduğumuz dolmaların yarısına çıkacak kadar su ekleyip ocağa koyuyoruz. İlk kaynamadan tencerenin altını iyice kısıp pişiriyoruz. Pişen dolmalarımız tamamen soğuduktan sonra servis tabağımıza alıp yoğurtla servis yapıyoruz. Afiyet olsun....

5 yorum:

  1. CANIM MERHABA ELLERİNE SAĞLIK.DOLMALARIN ÇOK GÜZELLER.TEŞEKKÜR EDERİM.ŞİMDİ YAYINDALAR.GENE BEKLİYORUM.SEVGİLER SELAMLAR

    YanıtlaSil
  2. Tek kelimeyle süper olmuş canım
    Ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. mmm nefis olmus canim afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  4. Dolmalara bayılırım ellerine sağlık hele zeytinyağlı ....
    Karasızlar için karşık dolma :))
    Afiyetler olsun.....

    YanıtlaSil
  5. vala ilk kez böye bir karışık dolma yapacağım oda iş yerindeki iş arkadaşlarıma 20 kişi test edecek ebruli oda ben acemi aşçıyım

    YanıtlaSil