5 Şubat 2011 Cumartesi

ETİMEK TATLISI

DSC03854

Annelerimizin küçükken hemen hemen hepimize yaptığı nefis tatlı. Bende şimdi oğluşuma yapıyorum. Oldukça da hafif bir lezzet. Eşimde çok seviyor etimek tatlısını..
Herkese şimdiden güzel bir Pazar günü diliyorum.

Malzemeler:
10 adet tuzsuz etimek

Kreması için;
3 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
1 kaşık tereyağ veya margarin
3 yemek kaşığı un
1 paket vanilya

Şerbeti için;
1.5 bardak şeker
2 su bardağı su

cats1


Yapılışı:
Öncelikle şerbetimizi yapıp etimelerimizi dizmiş olduğumuz tepsimize döküyoruz. Her tarafına eşit dökmeye gayret edin.

Etimekler şerbeti çekerken diğer tarafta kremamızı hazırlıyoruz. Tenceremize tereyağını koyup eritin üzerine unu ekleyip birkaç dakika kavurun ve soğuk sütü ekleyip topaklanmasına izin vermeden çırpmaya başlayın. Yavaş yavaş da şekeri ve vanilyayı da katıp kaynayana kadar karıştırıyoruz. Yoğunlaşıp kaynamaya başlayan kremamızı ocaktan alıp etimeklerimizin üzerine döküyoruz.

Tatlımız soğuduktan sonra üzerine ister ceviz , fındık yada tarçınla süsleyip servis yapıyoruz. Afiyetler olsun…

10 yorum:

  1. canım benim yazılar banada küçük geldi ama büyültemedim :) bende kusuru arka plana bulmuştum. yemek yayınladığımız yerde yazı boyutu var ordan yaptım olmadı başka yeri varsa bir zahmet anlatı ver. bu arada senin sitede bekkk güzel olmuş ama şu üstteki resimleri biraz daha enine genişletilmiyor mu sağ taraf çok boş kalmaış. cevap yazmayı unutma muckkkk

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık Ablacığım:)
    nefis görünüyor tatlın ben denemedim sanırım birtek etimekli ttalı:)
    işin garip yanı annem de hiç yapmazdı:)
    belki bir gün olur ne dersin:)

    YanıtlaSil
  3. bencede hem kolay hemde çok lezzetli bir pasta.ellerine sağlık arkadaşım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. slm ziyaretin vede yorumun icin cok tsk.ler arkadasim.
    bende bu tatliyi ilk yedigimdevaz gecemiceklerimden olmustu:), yinede yazlari cok yapiyorum , seninde ellerine saglik

    YanıtlaSil
  5. nefiss görünüyor canim, ellerine saglik! oglusunuda afiyet seker, sifa olsun InsAllah! sicacik sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Ben şekerini kavurarak yapıyorum zahmetli oluyor.Sizinki çok pratik ve güzel olmuş.Bu şekilde de deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. anneler yapar da mis gbi yenmez mii? nefis olmuştur..ellerine yüreğine sağlık canım benim..şifa olsun..

    YanıtlaSil
  8. Son günlerde hep aklımda ve canımın çok çektiği bir tatlı,zun zaman oldu yapmayalı..
    Elleirne sağlık
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. süper bir lezzet ev halkının en sevdiklerinden ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. canim güzel dileklerin icin cok tesekkür ederim

    sanirim ilk ögrendigim bu tatliydi:))
    vazgecilmez bir lezzet ellerine saglik
    hayirli bol bereketli bir hafta dilerim
    sevgiler....

    YanıtlaSil