10 Aralık 2009 Perşembe

FINDIKLI TİRAMİSU

Tiramisunun fındıklısı olurmu demeyin ben yaparsam bal gibi olur. Bu tatlıyı yeni bebeği olan komşum hatice abla için yaptım umarım beğenmiştir. Malum,tatlı yesin ki bebişe bol bol süt olsun.




Malzemeler:
Şurubu için:
yarım bardak sıcak su
yarım çay bardağı süt
1 çorba kaşığı nescafe
1 çorba kaşığı şeker

Kreması için:
2 çorba kaşığı un
yarım kilo süt
2 yumurta sarısı
1 çay bardağı toz şeker
yarım paket labne peyniri
1 paket vanilya
12 adet kedi dili bisküvi

Süslemek için:
hindistan cevizi , fındık

Yapılışı:
krema malzemelerini labne ve vanilya hariç karıştırıp muhallebi gibi pişirin. krema pişince yarım paket labneyi ve vanilyayı ekleyip hiç topak kalmayıncaya kadar karıştırın.(ben labne peynirini yarım paket kullanıyorum. bir paket biraz ağır oluyorr banagöre. siz isterseniz bir paket kullanabilirsiniz.)

Diğer tarafta şurub malzemelerini karıştırın tatlıyı yapacagınız kalıbı hafif ısladıktan sonra kremanın 3'te birini kalıba dökün. üstüne şurupla ısladığınız 6 adet büsküviyi dizin. kalan kremanın yarısını da kalıba dökün diğer büsküvileride aynı şekilde ıslatıp kalıba dizin ve kalan kremayıda eklayip buzdolabında 1 saat bekletin.dolaptan çıkardığınız kalıbı ters çevirip üzerini bol hindistan cevizi ve fındıkla süsleyin.

İŞTE , BU DA BENİM TİRAMİSUM.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder