31 Ekim 2012 Çarşamba

BONİ BONLU KURABİYE

IMG_1456

Hep yapmak istediğim ama bir türlü cesaret edemediğim bir kurabiyeydi bonibonlu kurabiye. Oğluşumun yarın okulda paylaşım günü çocukların hoşuna gidebilecek bir kurabiye börek bir şey yapayım derken bu tarif aklıma geldi tüm cesaretimi toplayıp yaptım ve harika oldu. Harika olmasında ki bir artı sebepte oğluşumun elleri değdi beraber yaptık bu kurabiyeleri.
Çayın yanında da harika gider Bu tarifi de yine Gelibolu17'nin ev sahibliği yaptığı 77. Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğine gönderiyorum.

İnternette bir çok tarif vardı bende kendimce bir tarif oluşturdum işte tarif;


MALZEMELER:

125 gr.tereyağ
1 adet yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı nişasta
1 çay bardağı hindistan cevizi
1 çay bardağı portakal veya mandalina suyu (isteğe bağlı)
2-3 yemek kaşığı kakao
1.5 su bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un

ÜZERİ İÇİN;
3-4 Kutu Boni bon

YAPILIŞI:

1- Tereyağını eritip soğutun ve tüm malzemeleri un hariç geniş bir karıştırma kabında karıştırın ve iyice bir birleriyle özleştirin.

2- Ardından unu yavaş yavaş ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin.

3- Hamurdan ceviz büyüklüğün de parçalar koparıp yassılaştırın ve üzerlerine bonibonları batırıp kağıt serili tepsiye dizin.

4- Önceden 180 derece önceden ısınmış fırında 10-15 dk. pişirin.

5- Soğuduktan sonra servis yapın.

                                                                   AFİYET OLSUN.....

NOT: Bonibonlar erir diye endişelenmeyin bazıları hafif bir çatlama oluyor ama erimiyor.
                Kurabiyelerin renginin daha koyu olmasını isterseniz kakao oranını artırabilirsiniz.
                Bu malzemelerden 40 tane kurabiye çıktı.

6 yorum:

  1. Her zaman beklerim canım,,,ben severek yayınlıyorum tariflerinizi,ellerine sağlık,,,,şirin kurabiyelerin burda http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/10/bonibonlu-kurabiye.html yayında,teşekkürler,gene beklerim :) Selamlar

    YanıtlaSil
  2. Birde facede 77.porselen demlik çay saati etkinliği adıyla sayfa oluşturdum,oradada yayınlıyorum tariflerinizi ve facede arkadaşım olanları etiketliyorum :)
    seni nasıl etiketliyeceğim,ayrıca ebru olarak varmıydın listemde karıştırdım ebruli yemek tarifleri sayfan eklide,başka ebru arkadaşlarımda var acaba sende içlerindemisin bi deyiversen

    YanıtlaSil
  3. renkli renkli çok şeker olmuşlar canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Tam doğum gününe özel olmuş
    Ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Nefis gözüküyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Canım kurabiyeler nefis görünüyor. Eminim ki tadı da öğledir. Ne de olsa oğluşun eli değmiş.Ellerine sağlık bir tanem. Seni ve oğluşu öpüyorum.

    YanıtlaSil