16 Ağustos 2011 Salı

DOMATESLİ NOHUTLU BULGUR PİLAVI JÜLYEN DOĞRANMIŞ SEBZELİ TAVUK EŞLİĞİNDE

bulgur pilavı

Başlığa bakar mısınız ? ne kadar da afili oldu. Kimisi şimdi altı üstü bulgur pilavı sotelenmiş sebzeli tavuk işte diyecek. Aman olsun.:))

İftar için güzel lezzetli bir tarif. Geçen akşam gelen misafirlerim için yapmıştım. Afiyet bal olsun arkadaşlar.. hayırlı iftarlar…
bu iki tarifimi de Gelibolu 17 ve Cafemis'in ev sahipliğini yaptığı Ramazan Etkinlikleri-1’e gönderiyorum.

DOMATESLİ NOHUTLU BULGUR PİLAVI
Malzemeler:
2 su bardağı pilavlık bulgur
1 su bardağı haşlanmış nohut
2 adet domates
1 bardak et suyu veya bulyon
Tere yağ, sıvıyağ
Tuz ve su
Yapılışı:
1-
Tereyağını ve sıvıyağı tencereye alıyoruz eriyen yağın üzerine yıkayıp süzdüğümüz bulgurları ekleyip bulgurlar tane tane olana kadar kavuruyoruz.
2-Daha sonra üzerine kabukları soyulup küp küp doğranmış domatesleri ilave ediyoruz.
3-Suyunu, tuzunu ve haşlanmış nohutu ilave edip pişmeye bırakıyoruz.

bulgur pilavı 2

JÜLYEN DOĞRANMIŞ SEBZELİ TAVUK
Malzemeler
:
2 adet tavuk göğsü
2 adet havuç
1 adet kabak
1 adet dolmalık biber
1 adet kırmızı kaypa biberi
Tuz, karabiber,köri
İstediğiniz baharatlar
Sıvıyağ

Yapılışı:
1-İlk olarak tüm malzemeleri jülyen doğruyoruz.
2-Yanmaz tavamıza jülyen doğradığımız tavukları koyup suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz.
3-Pişen tavukların üzerine sıvıyağı ekleyip soteliyoruz.
4-Sotelenen tavukların üzerine pişme sırasına göre ilk olarak havuç daha sonra kabak, kırmızı biber ve yeşil biber ilave ediyoruz.
5-Tavamıza en son da baharatları da ekleyip yüksek ateşte sebzeleri yakmadan pişiriyoruz. Afiyet olsun…

8 yorum:

  1. Şeflerin sunumu gibi olmuş başlık pek de güzel:)

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. CANIM BENİM ELLERİNE YÜREĞİNE SAĞLIK,HARİKA BİR SUNUM OLMUŞ,ÇOK TEŞEKKÜRLER,ŞİMDİ YAYINLADIM,GENE BEKLERİM CANIM,SELAMLARSEVGİELR :)
    GELİBOLU17

    YanıtlaSil
  3. FACEDEDE ETİKETLİYORUM EVET FACESİ OLANLARI AMA SENİNKİ SAYFA OLDUĞU İÇİN SANIRIM BECEREMEDİM,GENE DENİYECEĞİM :)GELİBOLU17

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık enfes görünüyor

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,canım bundan önceki üç tarifin yayında ve not bırakmış olmalıyım,bu güzel tarifin şimdi 79.sırada yayına giriyr,başka var da gözümden kaçtıysa haberim olsun,ellerine sağlık,muhteşem gözüküyor,hayırlı iftarlar,sevgiler
    http://cafemis.com/72tarif-misir-corbasi
    http://cafemis.com/11tarif-mantarli-domates-soslu-penne-makarna
    http://cafemis.com/45tarif-karanfilli-seftalili-kuru-dut-kompostosu/?preview=true&preview_id=9894&preview_nonce=a60b4d69c8

    YanıtlaSil
  6. Yine ben:)) Ya tariflerini yayına veriyordum,şimdi anladım iki tarifini,tansiyonum 5-7 olmuş,anlamamışım demin,seninkileri yayına verip kalanları iftardan sonra yayınlayacağım,affet olur mu,her sey her zaman gonlunce olsun,sevgıler

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık.Gayet açıklamalı bir başlık olmuş :))

    YanıtlaSil
  8. Canım merhaba sayfana tesadüfen ulaştım bulgur
    pilavını çok severim ellerine sağlık.Seni izleme
    ye aldım bende beklerim sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil