14 Ağustos 2011 Pazar

MISIR ÇORBASI

mısır çorbası

Ramazan iftarı hiç çorbasız olurmu işte değişik bir çorba arayıpta bulamıyorsanız size bir öneri. Eşimin her zaman bayılarak içtiği bir çorba. Krema koymadan da yapabilirsiniz:))

Bu tarifi Gelibolu 17 ve Cafemis'in ev sahipliğini yaptığı Ramazan Etkinlikleri-1’e gönderiyorum.

Malzemeler:
2 kaşık un
2.5 bardak süt
2 bardak su
2 kutu konserve mısır
1 kaşık tere yağ
1 kutu krema
Tuz, karabiber

Yapılışı:
1
-Tencereye tereyağını koyup unu kavuruyoruz.

2-Unumuz hafif kavrulduktan sonra üzerine yavaş yavaş sütü ve suyu ekleyip çırpıcı ile topaklanmaması için hızlı hızlı karıştırıyoruz.

3-Çorbamız kaynamaya yakın içine mısır ve tuzunu ekleyip kaynamaya bırakıyoruz. Yaklaşık 10 dk. Kaynatıyoruz.

4-Kaynayan çorbamızı ocaktan almaya yakın içine kremasını ekleyip karıştırıyouz. Ve çorbamızı ocaktan alıyoruz. Üzerine karabiber serpip servis yapıyoruz. Afiyet olsun..

10 yorum:

  1. çok değişik güzel bir çorba olmuş ellerine sağlık denemeliyim
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. benimde çok sevdiğim çorbalardan canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. selam canım bu güzel çorban şimdi yayında,ellerine sağlık,selamlar,gene beklerim :)

    http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2011/08/etkinligimiz-son-hzla-devam-ediyor.html

    YanıtlaSil
  4. Çok değişik bir çorba ellerine sağlık(anneanneninemekleri

    YanıtlaSil
  5. ben çok sevdim bu çorbayı.. hemen bende eşime yapmalıyım kendisi mısır hastasıdır sever bu çorbayıda :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık lezzetli ve değişik bir çorba çorbasız da olmuyor iftarlar sevgiler...
    mutfakta1inci.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. çok deyişik,ama ...denediimde daha fazla yorum .

    YanıtlaSil
  8. notumu aldım akşam yapayım.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  9. Henüz denemedim mısır çorbası ama merake ttiğim lezzetlerden biri..
    En kısa zamanda denemeliyim.
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,bu nefis tarifin ben de de 72.sırada yayında hayatım,ellerıne saglık,yıne beklerım,sevgıler
    http://cafemis.com

    YanıtlaSil