19 Ağustos 2010 Perşembe

EZO GELİN ÇORBASI



Ramazanın bugün 9. Günü ben 2 iftar daveti vermeme rağmen ne yazık ki hazırlamış olduğum masalarımı resimleyemedim. Ama son iftara birkaç dakika kala çorbamın resmini çekebildim. İnş Bundan sonraki iftar davetlerim de masamı resimleyip sizlerle paylaşmak nasip olur.

Gelelim tarifimize bu çorbayı besleyici olduğu için oğluşuma sık sık yaparım. Oktay ustanın sitesinden aldığım tarifi aynen aktarıyorum bu malzemelerle tam 12 kişilik artırıp azaltmak size kalmış…

Malzemeler:
3 çorba k.kırmzı mercimek
3 çorba k.pirinç
3 çorba k.bulgur
1 soğan
3 çorba k.un
2 çorba k.salça
3 çorba k.tel şehriye
1 çorba k.tereyağı
pulbiber
nane
su
sıvıyağ

yapılışı:
İlk olarak mercimek, pirinç ve bulgur ayrı bir kapta haşlanmaya alınır. Diğer tarafta tereyağı eritilir. Üzerine sıvıyağ ve doğranmış soğan
eklenerek sotelenir.
Daha sonra üzerine un ilave edilir. Bir süre sotelendikten sonra üzerine şehriye eklenir. Sonrasında içerisine nane ve salça ilave edilerek
kavrulma işlemine devam edilir. İyice kavrulunca üzerine önce soğuk, sonra sıcak su ilave edilerek kaynamaya bırakılır.(Pirinç ve mercimeğin de içinde su olduğu
hesap edilerek su eklenir.) Kaynayınca üzerine haşlanmış pirinç, mercimek ve bulgur eklendikten sonra tuzu ve baharatı ayarlanarak pişmeye bırakılır.


bu güzel tarifi Sevgili Gelibolu17 nin ev sahipliğini üstlendiği ;İftar bereketi Etkinliği - 4- 'eGönderiyorum ..

7 yorum:

  1. nefis en sevdiğim çorbalrdadır ama kafama göre bi tarif bulamadım seninkinide en kısa zamanda denicem çok güzel görünüyor..ellerine sağlık canımm

    YanıtlaSil
  2. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.
    HER ZAMAN BEKLİYORUM GÜZEL TARİFLERİNİ..
    SELAMLAR.

    YanıtlaSil
  3. bayılrım bu çorbaya ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok severim ezo gelin çorbayı ellerinize sağlık nefis gözüküyor...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık, havalar biraz serinlesin ilk fırsatta yapacağım.

    YanıtlaSil
  6. Canim ellerine saglik .Nefis bir corba afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık çorba enfes görünüyor.

    YanıtlaSil