20 Ağustos 2010 Cuma

YAYLA ÇORBASI


Sizlerle yine yengem Gülsümün yaptığı bir çorba olan yayla çorbasını paylaşacağım. Ancak çorbanın tarifini kendi yaptığım gibi vereceğim size.
Bu harika tat ve güzel resim için teşekkürler Yengeeeee.:))

Malzemeler:
2 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı pirinç
1 yumurta
2 yemek kaşığı un
2 su bardağı et veya tavuk suyu (Bulyon da kullanabilirsiniz)
su tuz
tereyağ, nane

Yapılışı:
Tencereye ilk olarak yoğurt,yumurta ve unu koyarak pürüzsüz olana kadar çırpın.ardından suyu ve yıkamış olduğunuz pirinçleri de tencereye ilave ederek karıştırın ve tencereyi ocağa alın.kaynayana kadar karıştırın. koyulaşan çorbanın içine kaynatmış olduğunuz sudan ilave edin ve pirinçler pişene kadar kaynatın. Çorba piştikten sonra üzerine tereyağ nane yakıp çorbanın üzerinde gezdirin. Afiyet olsun. Hayırlı iftarlar...

Not: Ben suyugöz kararı koyuyorum zaten sizde yoğurtu karıştırdıktan sonra ne kadar su koyacağınıza karar verebilirsiniz.

8 yorum:

  1. Ebrum ellerine,gönlüne sağlık..
    Ohh çorba mis gibi :)

    YanıtlaSil
  2. Yayla çorbasını çok severek yaparım bende. Yengenizin ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık. Bizim evde de pek sevilir yayla çorbası. Ellerine sağlık canım. Oğluşu ve sni öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık ...
    Ramazan sofralarına yakışır bir çorba olmuş ...

    YanıtlaSil
  5. etkinlik bannerini bloğuna eklemek isteyen arkadaşlar buraya tıklayarak alabilirler...

    Hobidünyam woman forum adına;

    *http://edacroche.blogspot.com/ * http://papatya68.blogspot.com/

    tarafından hazırlanmış olan; hobidünyam yemek etkinliğinin "5."si olan" sahur lezzetleri" etkinliğinin ev sahibeliğini,

    20 AĞUSTOS 2010 - 5 EYLÜL 2010

    tarihleri arasında mintininmutfagi.blogspot.com adresimde mintinin mutfağı olarak ben yapıyorum ve muhteşem lezzetlerinizle sizleri,kendi mutfağımda ağırlamak istiyorum.


    ***yapmanız gereken şey dilediğiniz çeşitte lezzetler hazırlayıp,kendi bloğunuzda yayınlamak ve benim bloğuma yorum bırakarak haber vermek olacak.hazır olduğunu bildirdiğiniz tariflerinizi,ben bloğunuza gelip kopyalayıp kendi bloğuma ekleyerek linkinizle birlikte yayınlayacağım.hadi herkes mübarek ayın güzelliğiyle,sahurunda hazırladığı şık tarifleri bana bildirsin.

    Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim,ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.davetiyeyi ulaştıramadığım aradaşlarım lütfen şimdiden kusuruma bakmasınlar...


    Not: blog sahibi olmayanlar da bu etkinliğe katılabilirler.hazırladığınız sahur tariflerini,resmiyle birlikte isminizi de yazarak (pepito_life@hotmail.com) adresime yollayın,ben de yayınlayayım:)

    NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler

    http://papatya68.blogspot.com/

    adresine başvurabilirler

    BİRBİRİNDEN LEZZETLİ TARİFLER YAYINLANMAYA BAŞLADI...TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM...

    YanıtlaSil
  6. sevgili arkadaşım en sevdiğim çorba için ellerine sağlık diyorum...

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık. bende bugün iftara yoğurt çorbası yapacağım. hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil