3 Eylül 2010 Cuma

KAYMAKLI TAZE İNCİR TATLISI



Herkese hayırlı cumalar. Bu tatlıyı geçen gün oktay usta yapmıştı bende akşam gelen misafirlerim için denedimve harikabir tat ortaya çıktı.Yapımı çok basit.

Malzemeler:
8-10 adet incir
1 çay bardağı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın

Üzeri İçin:
fındık,ceviz
kaymak



Yapılışı:
incirleri enlemesine ikiye bölün ve ısıya dayanıklı bir fırın tepsisine dizin.şeker ve tarçını karıştırıp incirlerin üzerine dökün.Fırın tepsisinin üzerini alüminyum folyo ile kapatın ki şeker buharlanarak erisin.Ve 180 derecelik fırında yaklaşık yarım saat pişirin.

Fırından alıp soğuttuğumuz incirleri tabağa alıp üzerini kaymak ve cevizle süsleyerek servis yapın. Afiyet olsun...

bu tarifimi HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİNİN 5.Sİ OLAN SAHUR LEZZETLERİ ETKİNLİĞİ'ne gönderiyorum.

9 yorum:

  1. Ben de izlemiştim ve yapmayı düşünüyordum.Elinize sağlık nefis bir lezzet.Hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı cumalar. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. EBRUCUĞUM MEYVE TATLILARINI PEK SEVMESEM DE İNCİRİN YERİ BEN DE AYRIDIR.ÇOK SEVDİĞİM BİR MEYVE.TATLISI DA KURUSU DA GÜZELDİR O YÜZDEN.LEZZETLİ DE GÖRÜNÜYOR AÇIKÇASI.ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM.ÖZELLİKLE SUNUMUN ÇOK GÜZEL.TARİFİN YAYINDA.SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  4. Hafif ve besleyici..
    Lezzeti de eminim ki harıkadır.
    Ellerıne sağlık bereketı bol olsun.

    YanıtlaSil
  5. Ammmmaaannn bu çok güzel olur yaaa...İlk defa gördüm taze incirden yapılanını, hemmem denemeli..Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık.Tatlı harika görünüyor. Evde incir varken bende deneyeyim. Seni ve oğluşu öpüyorum

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık çok hoş görünüyor.Sevgilerrrr....

    YanıtlaSil
  8. Nefis bir tatli olmus. Ellerine saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. AA AYNI PROĞRAMI BENDE İZLEMİŞTİM. VE YAPMAYI DÜŞÜNÜYORDUM..İNCİR ÇOK FAYDALI BİR MEYVE MUTLAKA TÜKETMEK LAZIM:))
    SEVGİLER

    YanıtlaSil