30 Kasım 2012 Cuma

ÇIĞIRTMA

IMG_1617

Pazartesi günü Oktay Usta'nın yaptığı ve hemen mutfağa girip kolaylıkla
hazırladığım bu minik ekmekçikleri sizde denemelisiniz.

Hafta sonu kahvaltısı için alternatif ve tadına doyamayacağınız bir solukta kahvaltılıklarla yiyip bitereceğiniz bir lezzet.
Ben reçelle yemeye doyamadım. Oğluşuma da sandeviç yapıp yedirdim.

Tarifi aynen yayınlıyorum yalnız ben 3 kişi olduğumuz için malzemeleri yarım ölçü kullandım.


MALZEMELER:

4,5 su b. un
yarım pk. yaş maya
yarım pk. kabartma tozu
1 su b. süt
2 yumurta
3 çorba k. yoğurt,
tuz

KIZARTMAK İÇİN:
sıvıyağ

35cats

YAPILIŞI:

1- Unu karıştırma kabına alıyoruz ve üzerine önce kuru malzemeleri ardından sıvı malzemeleri koyup yumuşak ele yapışmayan bir hamur yoğuruyoruz.

2- Hamuru mayalanması için dinlendiriyoruz.

3- Dinlenen hamuru küçük bezelere ayırıyoruz. Ve bezeleri çok büyük olmamak kaydıyla el yordamıyla açıp tepsi de 10-15 dakika kadar daha mayalandırıp kızgın bol yağda kızartıyoruz.

4- Kahvaltılıklar eşliğinde afiyetle tüketiyoruz.
Aslında daha güzel fotolar çekecektim yedikten sonra çekerim dedim bir de baktım ki hiç 2 tane çığırtma kalmış :)

                                                                                       AFİYET OLSUN...

4 yorum:

  1. Canım ekmekcikler nefis görünüyor. Yanında beyaz peynir ve bir bardak çayla. Hımm. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Hmmmmm
    Nedir bizim bu hamur sevdamız a kızlar ???
    :))))

    YanıtlaSil
  3. Ohh sıcacık sıcak nasıl yenir ama..:)
    Ellerine sağlık canım..
    Epeydir yosun,umarın herşey yolundadır..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol melihacım evet sıcak sıcak çok güzel oluyor.
      Bir bebişimiz oldu onunla ilgilenmekten pek vakit bulamıyorum bloga uğramaya. :)
      İnşallah en kısa zaman da yeni tariflerle tekrar gelicem

      Sil