12 Kasım 2010 Cuma

SODALI BÖREK VE BAYRAM ARASI....



Hayırlı cumalar arkadaşlar. Evlerde sanırım tatlı telaşlar başladı. Bayram için Memlekete gidecekler hazırlıklarını tamamladılar sanırım. Bizde nasip olursa yarın sabah Turhala gideceğiz. ben de artık son toparlanmalarımı yapıyorum bavul hazırlıkları falan. Rabbim herkese güzel bir bayram geçirmeyi nasip etsin. Yola çıkacaklara hayırlısıyla gidip hayırlısıyla evlerine dönmeyi nasip eylesin. Bayram sonuna kadar yokum. Şimdiden herkesin bayramı mübarek olsun.

Gitmeden eşimin çok sevdiği sodalı böreğimin tarifni vermek istedim. İşte sodalı börek ;



Malzemeler:

4 adet yukfa
1 adet yumurta
1 şişe soda
1 bardak süt
1 bardak su
yarım bardak sıvıyağ

İçi için;

istediğiniz peynir çeşidi
maydonoz
50 gr. margarin veya tereyağ


Yapılışı:

yumurta,soda,sıvıyağ,süt ve suyu derin bir kaseye koyup börek sosumuzu hazırlıyoruz. Peynirlerimizi de doğranmış maydonoz ve tereyağ ile iyice karıştırıyoruz.(Tereyağını eritip peynirlerin üzerine dökün)
İlk yufkamızı bütün halde tepsiye yayıyoruz. dahasonra diğer yufkamızı parçalar halinde tepsiye diziyoruzorta kata gelince peynirli harcımızı yufkaların üzerine döşüyoruz.diğer iki yufkamızı da peynirlerin üzerine parçalar halinde kapatıyoruz..en alta sermiş olduğumuz yufkanın dışta kalan yaprakalarını da içe kıvırıp böreğimizi dilimliyoruz. ve en başta hazırlamış olduğumuz sosu eşit olarak tepsiye döküyoruz. Bir saate yakın bir süre yufkaların sosu çekmesi için bekliyoruz ve önceden ısıtılmış olan fırında kızarana kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun...

Bu arada ben böreği ince seviyorum o nedenle 4 yufka kullandım siz 6 tane de kullanabilirsiniz.



KURBAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.....

7 yorum:

  1. ebrucum hayırlı bayramlar canım güle güle git güle güle gel
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  2. sodalı böreği çok severim çokta yaparım.hem kolay hemlezzetli bir börek.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Güle güle git ,iyi bayramlar.Bende dün sodalı börek yaptım çok güzel oluyor ,sizinki de nefis görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. maşallah arkadaşıma.ne güzel bir görüntü böyle ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Fıstıkım! Ellerine,gönlüne sağlık..
    Hayırlı yolculuklar,tatlı bayramlar diliyorum!
    Hayırlarla buluşalım inşallah,öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım,börek nefis olmuş..
    Hayırlı yolculuklar diliyorum,güle güle gidip dönün inşaallah..
    Sağlıkla,mutlulukla,huzurla,sevdiklerimizle nice bayramlara..

    YanıtlaSil
  7. Sevdiklerinizle geçireceğiniz hayırlı bayramlar diliyorum,kurban bayramınız mübarek olsun...

    YanıtlaSil