11 Kasım 2010 Perşembe

KAKAOLU ISLAK KEK



Severek yediğimiz ve bir solukta biten bir kek. Dün akşam misafirlerim vardı onlar da çok beğendiler. Aslında küçük muffin kalıplarında yapacaktım ama cesaret edemedim belki harcı fazla koyarım da taşar diye. tepsi de de harika oaldu.

Malzemeler:
4 adet yumurta
1.5 bardak şeker
1.5 bardak süt
1 bardak sıvıyağ
3 kaşık kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un



Yapılışı:
yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpıyoruz ardından süt, sıvıyağ ve kakaoyu da ekleyip karıştırıyoruz. Ve bu karışımdan 1 su bardağı ayırıyoruz. kalan malzemelerin üzerine unu, kabartma tozunu ve vanilyayı ekelyip tahta kaşık ile karıştırıyoruz. Unu çok fazla koymayın ne kadar akışkan olursa kekimiz o kadar yumuşak olur. Önceden ısıtmıış olduğumuz fırında 35-40 dk. pişiriyoruz. pişen kekimizi bir kaç dakika fırından çıkarıp ayırmış olduğumuz 1 bardak kakaolu sosu kekin üzerine eşit ölçüde yayıyoruz. İsterseniz dilimleyipte dökebilirsiniz. keki tekrar fırına koyuyoruz. Ben fırını tekrar çalıştırmıyorum sıcak olduğu için sosu çekene kadar kek fırında kalıyor. Siz isterseniz fırını tekrar çalıştırabilirsiniz ama 5dk. fazla fırında tutmayın derim.

7 yorum:

  1. Islak keke bayılırım. Elleri sağlık canım nefis duruyor tabakta.

    YanıtlaSil
  2. Çikolataseverler için nefis bir tat olduğunu biliyorum.Keşke sevebilseydimde bu emek dolu kekten bir parça uzanıp alsaydım:)Ellerine sağlık canım enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım..Oğlum çok seviyor ıslak kek,ama epeydir yapmamıştım..
    Hatırladığım iyi oldu :)
    Ufaklığa bir süpriz yapsam çok güzel olur..:)
    Afiyet şeker olsun canım,mutlu akşamlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  4. arkadaşım süper görünüyor ellerine sağlık.mintiden sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ebrucuğum,
    ıslak kek bizde de çok sevilir,kekin pamuk gibi yumuşacık olmuş görünüyor,eline sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ebrucum nefis nefis olmuş :)
    canım
    sevgiler..

    YanıtlaSil