15 Şubat 2014 Cumartesi

KAKAOLU ISLAK KURABİYE



Evet en son Eylül ayında yazmışım son yazımı. Okullar açılınca bir telaşe bir koşturma hiç fırsat bulamadım.
İlk defa denediğim ve tadanlardan tam not alan nefis kurabiye. Denemeniz şiddetle tavsiye edilir.Tarifin Tümayın mutfağı adresinden

MALZEMELER:

250 gr. Margarin veya tereyağ
2 adet yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı şeker
7-8 kaşık kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Şerbeti İçin;
1 su bardağı süt
1 su bardağı şeker

YAPILIŞI:

1- Derin bir karıştırma kabına yumurta şeker ve oda sıcaklığında yumuşayan tereyağını alıp krema kıvamına gelene kadar karıştırın..

2- Krema kıvamına gelen malzemelerin içine sıvıyağ, kakao , un ,vanilya ve kabartma tozunu da ekleyip yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar unu ekliyoruz..

3- Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar alıp yuvarlıyoruz ve hafif yassılaştırıp fırın tepsisine diziyoruz..

4- Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 10-15 dakika kurabiyeler çatlayana kadar pişiriyoruz.

5- Kurabiyeler pişerken soğuk sütle şekeri karıştırıyoruz. Şekeri Tamamen eritiyoruz ama sütü ısıtmıyoruz.

6- Pişen kurabiyeleri fırından çıkarır çıkarmaz soğuk şekerli sütün içine 3 saniye batırıp çıkarıyoruz ve servis edeceğimiz tabağa diziyoruz. Kurabiyeler sütü çekince üzerini istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz. Ben pudra şekeri ile süsledim.

Not: Tereyağ eğer çok gelirse yatım pakette kullanılabilir.
        Süt gözünüze az görünmesin fazlası ile yetiyor.
        Bu malzemelerden 35 adet çıkardım ben :)

                                                                       AFİYET OLSUN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder