25 Ekim 2010 Pazartesi

HASAN PAŞA KÖFTESİ



Herkese hayırlı ve bol berektli bir hafta geçirmesini diliyorum...

Köftesi için:
250 gr. kıyma
1 adet yumurta
1 adet soğan
2 adet bayat ekmek içi (ya da ben kurutup robotta çektiğim ekmeklerden koydum)
1 tatlı kaşığı salça
Tuz, karabiber

Püresi için:
2 adet haşlanmış patates
1 çay bardağı süt
1 yemek kaşığı tere yağ
Tuz, karabiber

Yapılışı:

Kıymamızın içine bütün malzemeleri katıp yoğuruyoruz. (Soğan rendelenecek). Ve bu harçtan elimizle çanaklar yapıp yağlanış fırın tepsisine diziyoruz. Eğer elinizle şekil vermede zorlanırsanız küçük bir kaseyi yağlayıp harçtan kasenin içine koyup ortasına bastırıp şekil verebilirsiniz. Kıymalı çanaklarımızı önceden ısıttığımız fırında patatesini içine koymadan 10-15 dk. Pişiriyoruz.



Köftelerimiz pişerken diğer yandan da patates püremizi hazırlıyoruz. Haşlayıp ezdiğimiz pataeslerimizi tavada erittiğimiz tereyağının üzerine alıp kavuruyoruz. Süt, tuz ve karabiberi de ekleyip karıştırıyoruz.
Fırında hafif pişen köftelerimizin üzerine patates püresini koyuyoruz. ben püreyi buzdolabı poşetinin içine koyup köşesinden sıkarak köftelerin içine doldurdum daha kolay oldu ve tekrar köftelerimizi fırına verip köftelerimiz kızarana kadar pişiriyoruz



fırından çıkarmaya yakın üzerine kaşar rendesi koyabilirsiniz. Fırından çıkardığınız köfteleri hazırlamış olduğunuz domates sosuyla servis edebilirsiniz. Afiyet olsun…

3 yorum:

  1. hep duydugum ama hiç yapmadıgım yemeklerden biri de bu tarif.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık,harika gözüküyor...Hep denemek istediğim fakat deneyemediğim bir tarif :)İnşallah ben de yaparım birgün..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuş. Hele son fotograf çok iştah açıcı. :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil