9 Temmuz 2010 Cuma

ÇİĞ BÖREK



''Ey iman edenler! Cuma günü namaza çağırıldığı (ezan okunduğu) zaman, hemen Allah'ı anmaya koşun ve alış verişi bırakın Eğer bilmiş olsanız, elbette bu, sizin için daha hayırlıdır'' Cuma Suresi-9

Herkese hayırlı cumalar arkadaşalar.
Bgün daha önce hiç yemediğim ama tadını merak edip dün denediğim çiğ börek tarifini sizlerle paylaşacağım. Nette ilk bulduğum tarifi denedim ve ben beğendim siz de beğenirsiniz inş...

Malzemeler:
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı sirke
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay bardağı su
aldığı kadar un
tuz

İçi İçin:
kıyma
1 soğan
tuz, karabiber

Kızartmak için sıvıyağ



Yapılışı:
hamur için bütün sıvı malzemleri karıştırma kabına koyup unu yavaş yavaş ekleyerek yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru 15-20 dk. kadar dinlendirin. Hamur dinlenirken iç malzemeyi hazırlayın. Kıymanın içine soğanı rendeleyin ve karabiber, tuz ilave edip karıştırın.(Kıymayı pişirmiyoruz hamurun içine çiğ koyuyoruz.)

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp açıyoruz ve içine kıymadan koyup hamuru kapatıyoruz. Kızgın yağda nar gibi kızarana dek kızartıyoruz.Ve sıcak sıcak yiyoruz.Yanında ben ayran yaptım yerken içecek tercihi size kalmış....

6 yorum:

  1. canmcm sanada hayırlı cumalar,
    ilk çiğböreğin de enfes görünüyor çıtır çıtır...m ben de yapsam yanında ayranı tercih ederim:) ellerine sağlık...
    içten sevgilerle...

    YanıtlaSil
  2. çiğ böreği çok severim ellerine sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
  3. merhaba canım çok lezzetli görünüyo altındaki örtüyede bayıldım:))) ellerine sağlık
    kucak dolusu sevgiler.....

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik canim.Hayirli cumalar öptüm.

    YanıtlaSil
  5. ellerina sağlık canım
    çok severim çiğ böreği

    YanıtlaSil
  6. ilk çiğböreğimi eskişehirde yemiştim. enfes görünüyor gerçekten. bu tarifi denemem lazım. ellerine sağlık

    YanıtlaSil