8 Mart 2011 Salı

KURU KÖFTE

kuru köfte

Karlı bir Ankara akşamından herkese selam. 24 saattir durmaksızın kar yağıyor. Her yer bembeyaz.

Nedendir bilmiyorum ama blogger da kumanda panelime bir türlü ulaşamıyorum.Sürekli denememe rağmen sonun da bloga girmeyi başardım. Hemen tarifi yayınlayıp kaçıyorum.

Kuru köfte; Köfteyi sevmeyen çocuk yoktur sanırım. benim ufaklıkta çok seviyor. yapımı kolay yumuşacık bir köfte tarifi için buyrun;

MALZEMELER:

yarım kilo az yağlı ve iki defa çeklimiş kıyma,
1 tatlı kaşığı tuz,
3 yemek kaşığı galeta unu veya 3 dilim ıslatılmış ekmek içi,
2 diş sarmısak,
1 adet rendelenmiş kuru soğan,
2 adet yumurta,
1′er çay kaşığı toz karabiber,kimyon,domates salçası ,pulbiber, köri

YAPILIŞI

Bütün malzemeler karıştırılarak çok iyi yoğurun. Ve istediğiniz büyüklükte köfteler yapın. Köfteleri teflon tavaya dizip hafif ateşte ister hafif yağlı ister yağsız bir şekilde kızartın.Ve yanında istediğiniz salata çeşidini yapıp servis yapın. ben soğan salatasını tercih ettim bol maydonozlu. Sizde zevkinize göre bir salata yapıp afiyetle yiyin.

Tariflerime
http://ebruliyemektarifleri.wordpress.com/ adresinden de ulaşabilirsiniz.....

7 yorum:

  1. benim kızlarımda çok seviyorlar köfteyi, ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ebrucuğum köfteler iştah açıyor eline sağlık:)
    biz karın nasıl birşey olduğunu neredeyse unuttuk buralar sıcak tv.den gördükce kızım özlediğini söylüyor ben ve eşim de soğuk olduğu için "özlemeye devam et o zaman" diyoruz:)
    Allah sokaklarda olanların ve zordaki insanların yar ve yardımcısı olsun
    sevgiyle kal canım

    YanıtlaSil
  3. ankarayı akşam tv den izledim.kış boyunca yagmayan kar bir günde yagdı.ellerine saglık

    YanıtlaSil
  4. köfteyi çok severim.sunumda harika olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. mart kapıdan baktırır kazma kürek yaktırır.. nidalarıyla büyüdüm bak yine öyle olmuş:)
    eline sağlık canım bizim ev köfteci dükkanı zaten:) çok yapılır çok sevilir:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. karlı Ankara ve kuru köfte daha ne olsun:)))
    ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Bizim çocuklarda bayılır köfteye..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil