4 Aralık 2010 Cumartesi

ETLİ KURU BİBER DOLMASI ( ÖDÜLLERİM ve MİM)



Son zamanlar da pek bloguma uğrmaz oldum neden bilmiyorum ama pek yazmak istemiyorum. Ufaklık uyanıkkenzaten girmem imkansız laptopuma ambargo koyuyor.resimlere bakmak istiyor o uyurkende evle ilgilenince pek vakit kalmıyor. Ama bugün ne olursa olsun birşeyler ekleyeceğim dedim ve oturdum pc'nin başına



Kuru biber dolmasını tazesinden daha çok seviyorum. Yazında sıcak havalarda bolca kuruttum. Eşim evlenmeden önce pek sevmezmiş ama yapanben olunca afiyetle yiyor. Oğluşum bile 2 tane yedi hemde kabuklarıyla. Zaten biberleri alırken hem küçük hemde ince kabuklu olmasına dikkat etmiştim. kabukalrı da yumuşacık oldu pişince.Neyse bu kadar çene yeter şimdi gelelim tarimize;




Malzemeler:

1 su bardağı pirinç
15-20 adet kuru biber dolması
1 adet orta boy soğan
250 gr. kıyma
2 yemek kaşığı yonca domates püresi veya yine yazdan yapılan menemen sosu
yarımçay bardağı yonca ayçiçek yağı
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı kuru reyhan
tuz, karabiber , pul biber

Yapılışı:
İlk önce kaynar suda kuru biberlerimizi bir kaç dakika haşlıyoruz. Haşlanan biberleri süzüp soğumaları için bırakıyoruz.

Ayrı bir karıştırma kabında yemeklik doğradığımız soğanları ve diğer tüm malzemeleri iyice karıştırıyoruz. ( Kimisi soğanları ve diğer malzemeleri biraz yağda kavurup öyle biberleri dolduruyor. o şekilde de olabilir ama ben tamamen çiğden yaptım.)

Soğuyan biberlerimizin içine kaşık yardımıyla harcımızı dolduruyoruz. Tencereye dizilen biberlerin üzerine su ekleyip hafif ateşte pişiriyoruz. Ben yemeğin lezzetini artırmak için biberlerin üzerine dökmüşolduğum suyun içine 2 kaşık kadar menemen sosomdan ekledim hakikatende çok lezzetli oldu. Afiyet olsun.

Şimdi gelelim ödüllerimize;



Sevgili arkaşım Umut Sepeti Zelihacım bu ödülü arkadaşalrının içinde bana da göndermiş kendisine çok teşekkür ediyorum.



Ve... SEvgili Yemek Bir Aşk Seval Ablacım beni bu güzel Oscar ödülünü bana da layık gördüğün için teşekkür ederim....





Ve son olarak sevgili kuzen Lezzetadası Şerifecim de beni Mimlemiş işte benim yeni yıla ait düşüncelerim....

1-Yeni yıla nasıl ve kimlerle girmek İstiyorsun?
Eşim ve biricik oğluşumla mutlu bir şekilde girmek istiyorum.

2-Yeni yıldan beklentileriniz neler?
Çok klişe ama sağlık ,Huzur ve biran evvel kredilerimizin bitmesi

3-Yeni yılda neler yapmak istiyorsun?
Oğluşumla beraber ofise gidip eşimin işlerini devralmak istiyorum.

4-Yeni yıl sence ne demek?
1 yaş daha yaşlanıyorum demek. (otuza yaklaştıkça yaşlanma hissi oluştu bende)

5-Yeni yılda ne olursa çok mutlu olursun?
Borçlarımız biterse çok mutlu olurum.

6-Yeni yıla dair mesajın nedir?
herkese sağlık , mutluluk , huzur ve diledikleri kadar paraaaaa

9 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık. bende biberin kurusunu tazesinden daha çok severim. özletme kendini bu kadar:) öpüyorum

    YanıtlaSil
  2. Es-Selam canımcığım!
    Sebzelerin kurusu,neden bu kadar leziz oluyor sence?
    Mübarek,nasıl güzel görünüyor:) Acıktım ya Hu
    Ellerine,gönlüne sağlık.
    Kalbi selamlarımla

    YanıtlaSil
  3. ben de kuru biber dolmasını çok severim.. nefis görünüyor.. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Haklısın canım,bebekle zor..
    Büyüdükçe rahatlarsın inşallah dicem ama zorlaşıyo sanki :)
    Hayırlısı olsun..
    Sağlık versin Rabbim..
    Ödüllerin için kutlarım..
    Dilerim yeni yıl dilediklerinin gerçekleşmesi için bir vesile olur..

    YanıtlaSil
  5. canımm dolmalar nefis olmuş nezamandır da aklımda türk bakkalından bir ara alıp yapmalı:)
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık arkadaşım
    çok severim bu lezzeti.malatyada vazgeçilmezdir.güzel bir hafta diliyorum sana.en güzel sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. kuru dolmaları seviyorum ayrı bir güzelliği oluyor ellerinize sağlık nefis olmuşlar

    YanıtlaSil
  8. Çok severim bu dolmayı. Hem de kendi ellerinizle kuruttuğunuz biberlerle çok daha lezzetli olmuştur.
    Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil